Pages

Hero Jambu bukan Lelaki Lembut - Rita Rudaini


Rita Rudaini

KUALA LUMPUR, 18 MAC 2013: Menerusi akhbar Harian Metro baru-baru ini, ada isu mengatakan kebanyakan pelakon lelaki masa kini terdiri daripada kalangan lelaki lembut. Bagaimanapun, Rita Rudaini yang telah mengikuti isu berkenaan langsung tidak mempersetujui mengenai pandangan itu seratus-peratus.
“Bagi Rita, hero sekarang bukannya lembut tetapi mereka semua memiliki wajah yang jambu. Mungkin sebab itulah mereka semua disifatkan lelaki lembut.

“Terus-terang, Rita lebih suka bergandingan dan menonton cerita yang dilakonkan pelakon lelaki yang berwajah Melayu. Rita suka tengok hero yang wajah Melayu dan memiliki aura jantan.


“Tidak kisahlah pelakon itu kacak atau pun tidak. Malah, Rita juga gemar aktor yang berkulit sawo matang. Kalau kulit putih sangat nanti nampak jambu,” katanya kepada murai.com.my.

Meneruskan pendapat mengenai isu ini, Rita mengakui tidak suka menonton drama atau filem yang menampilkan pelakon lelaki yang berwajah jambu.

“Kalau saya tengok drama atau filem, saya tidak suka tengok hero jambu. Biarlah hero itu hitam manis tetapi maskulin. Rita lebih suka tengok hero seperti Rosyam Nor dan Remy Ishak,” ujarnya.
Menyentuh tentang kes yang melibatkan dirinya dan pelakon Lisdawati, ibu kepada dua orang anak ini kalau boleh tidak mahu mengungkit kisah yang lama.

“Rita tidak kisah berlakon dengan dia. Rita juga tidak suka buat hal. Rita tidak mahu kisah lama diungkit lagi. Benda yang lama janganlah disebut lagi. Rita tidak selesa. Perkara itu sudah pun selesai. Rita pun tidak ada masalah pergi shooting dengan dia,” jelasnya.
Murai

No comments: